Overzicht indeling terrein tijdens de renovatie fase 1 (15 maart-20 juni)
Looproute en parkeren van 15 maart t/m 20 juni ivm renovatie parkeerterrein fase 1
Looproutes naar 't Kombuis, de kopsteiger, het Scholletjesbos en de D- en C-steiger:
· Via de steiger aan de sloepensloot
· Via de Grote Loods, hellingplaats en jollensteiger.
Het bouwterrein is een 'NO GO area', ook in de weekenden.
Parkeren kan in de Grote Loods en op het resterende parkeerterrein. Hierbij graag rekening houden met minder ruimte, dus krap parkeren.
Begin | Eind | |
15 mrt | 21 juni | Parkeren op het resterende terrein en in de Grote Loods |
15 mrt | 21 juni | Schepen bereikbaar via de Grote Loods en de jollensteiger of via de steiger langs de sloot |
15 mrt | 21 juni | Douche en toilet bereikbaar |
15 mrt | 21 juni | 't Kombuis bereikbaar via de Grote Loods en de jollensteiger door de deur aan het terras |
15 mrt | 29 mrt | Zagen gleuf |
15 mrt | 29 mrt | Grondwerk |
29 mrt | 22 mrt | Leidingen leggen (gas, electra, water, riolering) |
29 mrt | 12 apr | Grondwerk |
5 apr | 3 mei | Aanvoer heipalen |
5 apr | 3 mei | Heiwerk |
26 apr | 3 mei | Koppensnellen |
26 apr | 3 mei | Egaliseren |
3 mei | 17 mei | Bekisting maken |
10 mei | 17 mei | Goot maken |
10 mei | 24 mei | Vlechten |
17 mei | 24 mei | Beton storten |
24 mei | 31 mei | Opruimen |
31 mei | 21 juni | Uitharden, niet belopen |
28 augustus 2020
Het projectteam werkt op dit moment aan de voorbereiding van de vergunningsaanvraag en Fase Nul.
27 september 2020
Het projectteam parkeerterrein is na de zomervakantie weer volop aan de slag met de papierwinkel met de voorbereiding van Fase 0 en de papierwinkel voor het verkrijgen van de bouwvergunning. Voordat deze wordt verleend moet er een z.g. constructieplan worden ingediend. Hier is in opgenomen de hoeveelheid en lengte van de palen die worden geslagen onder het betonnen plateau en de hoeveelheid beton en ijzer vlechtwerk. De vergunning gaat alleen over dit werk en niet over de andere werkzaamheden zoals kabels, leidingen, riool en toegangshek, etc.
Fase 0 betekent ook dat er deze winter alvast vanaf de brug naar de grote loods delen van riool, gasleiding en elektra worden aangelegd. Voor al dit werk hebben Thomas Pier en Gerard Boere het benodigde tekenwerk gedaan en dat alles in CAD verwerkt en geprint met een overzicht van wat er nu in de grond zit onder het parkeerterrein. Dit is belangrijk om te weten zodat de heipalen niet de leidingen gaan beschadigen.
Het plan is dat direct na het winterhellingen een geul wordt gegraven voor het aanleggen van de infra tot aan de eerste deur van de grote loods met als gevolg dat tijdelijk de haven slecht bereikbaar is. Ook is voor het aansluiten van de systemen een aantal dagen geen gebruik van faciliteiten mogelijk. Direct na het aanleggen van de infra zal de geul met puin worden opgevuld en is de haven weer toegankelijk.
We houden je op de hoogte van de voortgang!
26 oktober 2020
Er is door het projectteam hard gewerkt aan de voorbereiding van de werkzaamheden. Regelmatig is er contact met onze projectbegeleider, aannemer en diverse betrokken onderaannemers wat ervoor zorgt dat we elke keer meer inzicht krijgen hoe, wanneer en door wie de werkzaamheden worden uitgevoerd. Het tijdplan van werkzaamheden is bijna gereed en dan kunnen we jullie zo goed als mogelijk informeren over de voortgang van het project en aangeven wanneer er enige vorm van overlast mogelijk is.
2 december 2020
De aannemer van het project parkeerterrein heeft de afgelopen dagen diverse proefsleuven ingeslepen. Het asfalt wordt verwijderd om te zien waar de huidige leidingen en kabels liggen. Het plaatsen van de nieuw aan te leggen stroomkabels, riool, waterleiding, eventueel een loze buis voor datakabel en de benodigde heipalen in Fase één en twee wordt in kaart gebracht. Aansluitend worden de sleuven weer opgevuld met puin. Deze werkzaamheden kunnen enige overlast opleveren voor beperkte toegang voor auto's op de haven.
19 december 2020
Vanaf 19 december gaat de aannemer de reeds gezaagde proefsleuven openen. Dan wordt het inzichtelijk waar alle leidingen en kabels liggen om het palenplan van het heien te voltooien. Vervolgens komt er een sleuf vanaf de brug tot aan de eerste deur van de grote Loods om de eerste nieuwe kabels, leidingen en riool aan te leggen. Houd rekening met een soms beperkte toegang tot de haven, zo snel als mogelijk wordt alles weer opgevuld en berijdbaar. Zodra de boten vanaf maart in het water liggen, gaan ze verder met de sleuf tot aan het Kombuis, de infra wordt er ingelegd en dan gaat men heien en het betonwerk doen. Tijdplan is: van week 14 -15 tot week 24-25 wordt er gewerkt en is het werkterrein een NO Go AREA. Toegang tot de haven gaat dan via de Grote Loods en de jollensteiger of via de slootkant. Na een maand uitharden is het nieuwe terrein beloopbaar en kunnen de auto's geparkeerd worden. Voor het hellingen in het najaar kan het volledig uitgeharde nieuwe deel gebruikt worden.
21 januari 2021
Het moment dat we definitief aan de slag gaan met het vervangen van het parkeerterrein komt naderbij. Afgelopen weken is er intensief overleg geweest met de aannemer en projectleider over het aankopen, aanleggen en installeren van de infrastructuur. De aanleg van gas, licht, waterleiding en rioolafvoer zijn als eerste, vanaf 15 maart, aan bod. Dit is direct na het schoon opleveren van het parkeerterrein. Voor ‘t Kombuis en het Scholletjesbos kunnen er momenten komen dat dit hinder oplevert. In de laatste weken van maart begint het aanleveren van bouwmateriaal. Het kan zijn dat heipalen via het water voorlangs ‘t Kombuis worden aangevoerd. Zodra dit zeker is zal er contact worden opgenomen met de booteigenaren die daar liggen om een paar dagen een alternatieve plek in te nemen.In de nieuwsbrief van februari a.s. komt een stappenplan met data voor uitvoering van werkzaamheden.
21 februari 2021
Het stappenplan is gepubliceerd op de website.